ویژگی های مدیر خوب و موفق چیست ؟
زمانی که برای یک کار در مدیریت آماده می شوید , این ویژگی های یک مدیر خوب را مد نظر داشته باشید :
ویژگی های شخصیتی:
مواردی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند خودتان را بهبود ببخشید و تعاملات خود را با دیگران افزایش دهید .ویژگی های شخصیتی مطلوب , یک مدیر را به فردی تبدیل می کند که افراد می توانند دنبال رویش باشند و در ادامه احساس راحتی داشته باشند , ویژگی هایی شامل :
خود انگیزشی :
یک مدیر موثر اگر نمی تواند به خودش انگیزه دهد , نمی تواند به دیگران نیز انگیزه دهد . خود انگیزشی , توانایی برای راه انداختن خودتان , و پذیرفتن مسئولیت های بعدی خودتان است , که یک ویژگی شخصیتی مهم برای یک مدیر محسوب می شود .
وظایف اخلاقی یک مدیر خوب و موفق چیست؟
درستی :
مردم به یک مدیر خوب اعتماد می کنند چون می دانند که او شفافیت و درستی ذاتی دارد .کارگران باید بدانند که برای آن ها مبارزه خواهید کرد , و آنچه را که می گویید انجام می دهید و از قوانین پیروی می کنید .
قابل اعتماد بودن :
به عنوان یک فرد باید قابل اعتماد باشید . مافوق ها و نیز زیردستان شما باید بدانند که می توانتد روی شما حساب کنند . افراد در این سازمان باید بتوانند به شما تکیه کنند .
خوش بینی :
آیا با امید به آینده نگاه می کنید؟
یک
نگرش خوش بینانه می تواند به ایجاد روحیه خوب در کارمندان شما کمک کند
.نگرش مثبت شما می تواند الهام بخش دیگران باشد و به آن ها کمک کند احساس
خوبی در مورد انجام کارها داشته باشند.